نحوه عملکرد برج های خنک کننده در سیستم های تهویه مطبوع تجاری
نوشته شده توسط : شرکت مهتاب گستر

برج خنک کننده چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم های برج خنک کننده در بسیاری از تاسیسات تجاری برای تهویه مطبوع موثر استفاده می شود. سیستم‌ های تهویه مطبوع تجاری با برج ‌های خنک‌ کننده نسبت به سایر واحد ها در مصرف انرژی کارآمد تر هستند، اما چگونه کار می‌ کنند؟ با عملکردی ترین سیستم مورد نیاز برای نیاز های سرمایشی تاسیسات شما، چنین سیستم های خنک کننده ای پاسخ کاملی را ارائه می دهند.

برج خنک کننده چیست؟

یک برج خنک کننده گرمای نا خواسته از چیلر ها را از بین می برد. به طور خاص، برج های خنک کننده به عنوان یک دستگاه حذف گرما که از آب به عنوان یک رسانه انتقال حرارت استفاده می کند. گرما از طریق تبخیر از منبع آب خارج می شود.

برای این کار، آب را به بالای برج خنک کننده پمپاژ می کند و صفحات جریان را به سمت حوضه حرکت می دهد. هوا از میان صفحات و روی آب عبور می کند، که با چرخش در برج خنک کننده، گرما را از طریق تبخیر آزاد می کند. گرمای نهان ناشی از تبخیر با مخلوط شدن آب گرم و هوای سرد آزاد می شود.

کجا از برج های خنک کننده استفاده می شود؟

برج های خنک کننده جزء لاینفک سیستم های تبرید در تاسیساتی هستند که نیاز به خنک سازی فرآیندی دارند. آن ها اغلب در تاسیسات خدماتی به صنایع مانند:

  • پردازش شیمیایی
  • کارخانه های فولاد
  • نیروگاه ها
  • پالایشگاه ها
  • فرآوری گاز طبیعی
  • فرآوری مواد غذایی

نحوه کار برج‌ های خنک ‌کننده به خنک ‌سازی فرآیندی محدود نمی ‌شود، آن ها همچنین برای کنترل راحتی در ساختمان ‌های تجاری بسیار بزرگ استفاده می‌ شوند. ممکن است برج های خنک کننده را به عنوان بخشی از یک سیستم راحتی در موارد زیر بیابید:

  • مدارس
  • هتل ها
  • بیمارستان ها
  • فرودگاه ها
  • ساختمان های اداری

برج خنک کننده

برج خنک کننده در HVAC

برج های خنک کننده در تهویه مطبوع به عنوان وسیله ای که آب گرم پمپ شده از کندانسور را خنک می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند. این کار به وسیله هوای اطراف و به منظور کاهش دمای آب صورت می گیرد. هوا می تواند به شکل طبیعی یا به وسیله گردش فن جریان یابد. ظرفیت این دستگاه ها به مقدار تبخیر آب در تماس با هوا بستگی دارد که آن نیز به رطوبت هوای اطراف بستگی دارد. نکته جالب اینکه با این روش دمای آب حتی تا پایین تر از دما هوای محیط نیز کاهش می یابد.

برج های خنک کننده در HVAC تجاری چگونه کار می کنند؟

هدف از سیستم های HVAC در ساختمان های تجاری گرم کردن و خنک کردن یک منطقه فوق العاده بزرگ است. به همین دلیل، اندازه واحد ها باید متناسب با فضایی که می خواهند هوای مطبوع را تامین کنند، افزایش یابد. برج های خنک کننده در اینجا قرار می گیرند. آن ‌ها بزرگ ‌تر، محکم ‌تر هستند و نسبت به سیستم‌ های کوچک‌ تر کار بیشتری انجام می ‌دهند. هنگامی که در تهویه مطبوع تجاری استفاده می‌ شود، برج‌ های خنک‌کننده اجازه می ‌دهند هوای با کیفیت و با انرژی بسیار کم تری ایجاد کنند.

برج های خنک کننده بر اساس بار خنک کننده فضایی که برای سرویس دهی نصب می شوند، طراحی و اندازه می شوند. اندازه ساختمان، سطوح رطوبت نسبی و سایر عوامل در هنگام تعیین اندازه برج خنک کننده در نظر گرفته می شود.

کویل های کندانسور تمرکز اصلی این سیستم های برج خنک کننده هستند. کویل ها با چرخش سیستم گرمای زیادی تولید می کنند. هنگامی که آن ها بیش از حد گرم می شوند، مشکلات شروع به ایجاد تهویه مطبوع می کنند. برج های خنک کننده آب سرد را از طریق کویل های گرم و سپس به یک مبدل حرارتی منتقل می کنند.

یک مبدل حرارتی گرما را از آب بیرون می کشد و آن را به سمت سیم پیچ ها بر می گرداند که این امر میزان کار را برای کل سیستم کاهش می دهد.

از آن جایی که واحد های HVAC تجاری نیاز به خنک کردن چنین مناطق وسیعی دارند، این یک راه حل هوشمند برای خرابی های ناگهانی است. کاری که یک واحد HVAC برای خنک کردن فضاهای تجاری انجام می دهد بسیار بیشتر از یک واحد مسکونی است، بنابراین این برج های خنک کننده عصا مورد نیاز واحد را فراهم می کنند. برج های خنک کننده مقداری از فشار را برای سیستم HVAC از بین می برند که احتمال خرابی را کاهش می دهد.

برج خنک کننده

تعمیر و نگهداری مناسب برای برج های خنک کننده

از آن جایی که برج های خنک کننده از نظر فناوری خنک کننده جانور خودشان هستند، نیاز به نگهداری خاصی دارند. برنامه ‌های تعمیر و نگهداری هوشمند نحوه عملکرد برج‌ های خنک‌کننده را بهبود می ‌بخشد تا در زمان و هزینه تأسیسات صرفه ‌جویی شود.

در اینجا چند نکته برای نگهداری آن ها آورده شده است:

  • تمیز کردن کامل
  • حذف رسوبات رسوبی
  • تصفیه آب
  • بازرسی قطعات برج خنک کننده

برج خنک کننده را کاملا تمیز کنید.

با توجه به حجم زیادی از آب که در نحوه عملکرد برج های خنک کننده دخیل است، این اجزاء بستر های بالقوه ای برای رشد باکتری لژیونلا هستند. گرمای موجود در آب برج خنک کننده نیز نقش دارد. با توجه به این خطر، ضد عفونی و نگهداری مناسب برای جلوگیری از شیوع بیماری لژیونر ناشی از یک برج خنک کننده آلوده بسیار مهم است.

حذف رسوبات رسوبی

مواد معدنی موجود در آب تبخیر شده به برج های خنک کننده می چسبند که باعث کاهش راندمان سیستم می شود. برای یک برج خنک کننده کاربردی، رسوب آهک را دو تا سه بار در سال حذف کنید.

تصفیه آب

کیفیت آب نقش مهمی در عملکرد برج های خنک کننده دارد. خرابی سیستم اغلب زمانی رخ می دهد که آب شما از کیفیت بالایی برخوردار نباشد. تصفیه آب تضمین می کند که آب شما بالا ترین کیفیت را دارد و به برج خنک کننده شما آسیب نمی رساند. تصفیه آب معمولاً به صورت ماهانه انجام می شود مگر این که سازنده تجهیزات خلاف آن را مشخص کند.

بازرسی قطعات برج خنک کننده

اجزای مکانیکی یک برج خنک کننده نیاز به بازرسی مداوم و تنظیمات گاه به گاه دارند. این قطعات شامل موتور ها، فن ها و تسمه ها هستند. قطعات الکتریکی همچنین برای نیاز های جایگزینی خازن ها و سیم کشی ها نیاز به بازرسی و نظارت منظم دارند.

برج خنک کننده شرکت مهتاب گستر

مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر برج های خنک کننده سیستم های تهویه مطبوع تجاری را با یک کاهش دهنده فشار بسیار با کیفیت ارائه می دهند. از آن جا که آن ها بسیار مفید هستند، آن ها را برای فضای تجاری خود در نظر بگیرید. گرما و آب و هوای خشک دست به دست هم می دهند، اما وقتی از یک سیستم خنک کننده موثر کمک می گیرید، مجبور نیستید از دمای بالا رنج ببرید.

گروه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج های خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای ثبت سفارش برج خنک کننده با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

سپاس از سایت یو آپلود

 برج خنک کننده





:: برچسب‌ها: برج خنک کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: